Top 5 maşini noi cu cel mai mic consum în 2018

Dintre toţi factorii de care trebuie să ţinem cont atunci când achiziţionăm o maşină, costurile de funcţionare ulterioare ar trebui să fie pe primul loc.

Dintre toţi factorii de care trebuie să ţinem cont atunci când achiziţionăm o maşină, costurile de funcţionare ulterioare ar trebui să fie pe primul loc. Din moment ce preţurile la combustibili scad foarte rar, este bine să luăm în calcul cifrele de consum, indiferent dacă maşina este pe benzină sau motorină.

Chiar dacă rezultatele anunţate de producători sunt obţinute în condiţii de laborator, şi pot varia faţă de cele de condus pe şosele, toţi producătorii auto sunt obligaţi să folosească aceleaşi metode în testele lor, asta înseamnă că maşinile pot fi comparate una cu cealaltă.

Iată care sunt cele 10 dintre cele mai economice maşini din punct de vedere al consumului de combustibil. 

Toyota Prius -  3.0 litri mixt

Când spui hibrid, prima maşină care îţi vine în minte este Prius. Asta pentru că a fost prima maşină hibrid din lume produsă la scară largă. Japonezii promit pentru această maşină un comsum mixt de 3.0 litri la suta de km.

Ford Fiesta - 4.3 litri mixt

Cel mai accesibil Ford Fiesta - 1.0 litri şi 100 CP (versiunea de echipare Trend) are un consum mixt de 4.3 litri la suta de km. Motorul EcoBoost este oferit în versiuni de 100 CP, 125 CP şi 140 CP şi se găseşte, în acest moment, pe una din fiecare cinci maşini noi vândute de Ford în Europa, procentul fiind şi mai bun în cazul lui Fiesta: două din cinci maşini. Motrul Ford 1.0 EcoBoost produs, din 2012, în fabrica din Craiova, a fost desemnat pentru şase ani la rând “Cel mai bun motor sub un litru” în cadrul competiţiei ”Motorul Internaţional al Anului”.

Volkswagen Polo - 5.0 litri mixt 

Un Volkswagen Polo cu motor de 1.0 litri şi 60 CP, versiunea de echipare Trendline, are un consum mediu de 5.0 litri la suta de km. Polo este în continuare o alegere foarte bună în segmentul hatchback-urilor subcompacte. E matur, economic şi echilibrat, iar aceste două calităţi l-au propulsat în topul preferinţelor clienţilor europeni vreme de aproape 40 de ani.

 

Dacia Sandero -  5.0 litri mixt

Sandero e imbatabil când vine vorba de preţ de achiziţie şi consum. O Dacia Sandero cu motor 0.9 litri TCe cu 90 de CP are un consum mixt de 5.0 litri la suta de km. La interior materialele sunt destul de ieftine şi rigide însă te obişnuieşti repede cu ele şi, per ansamblu, compensează cu faptul că treci rar pe la benzinărie. 

Hyundai Ioniq Hybrid - 3.4 litri mixt

Unii spun că Hyundai a fost inspirat de Toyota Prius, însă adevărul este că succesul modelului construit de Toyota a fost greu de ignorat de competitori. Silueta lui Ioniq este eficientă din punct de vedere aerodinamic şi contribuie la reducerea efortului necesar pentru a împinge acest hatchback de familie pe şosea, astfel încât motorul său pe benzină şi motorul electric nu vor fi suprasolicitate. Consumul mixt anunţat de producător pentru versiunea cu 1.6 litri şi 141 CP este de 3.4 litri la suta de km.